Een vegetariër moet goed opletten of bepaalde voedingsstoffen voldoende binnenkomen. De voedingsstoffen waar met name extra op gelet dient te worden staan hieronder beschreven. 

Eiwit
Eiwit heeft veel functies in het lichaam. De belangrijkste functies van eiwit is die als bouwsteen van spieren en weefsels. Als er te weinig eiwit binnen komt kunnen spieren aangetast worden;

Vitamine B1
Deze vitamine is voornamelijk belangrijk voor het zenuwstelsel. Een tekort kan problemen geven zoals geheugenverlies of concentratieproblemen;

Vitamine B12
Een tekort aan vitamine B12 geeft pas na lange tijd problemen. Dit komt omdat het lichaam in staat is een bepaalde hoeveelheid in het lichaam op te slaan. Als er maanden tot jaren te weinig binnenkomt kan er bijvoorbeeld bloedarmoede ontstaan. Bloedarmoede geeft klachten als vermoeidheid en duizeligheid;

Vitamine D 
Een tekort aan vitamine D kan de kans op botontkalking vergroten

IJzer 
Te weinig ijzer kan ook bloedarmoede veroorzaken;

Omega 3
Weinig omega 3 geeft geen problemen. Toch kan omega 3 heel nuttig zijn voor een gezond lichaam. Bij voldoende inname verlaagt het bijvoorbeeld aanzienlijk de kans op hart-en vaatziekten.

Van al deze voedingsstoffen kan er een tekort ontstaan omdat ze voornamelijk in dierlijke producten voorkomen.

 

 

Bezorging.

​​

 

Levering op woensdag en Zaterdag.

Geen bezorgkosten vanaf €50

 

 

Levering Houten en omstreken elke dag na 18:00 uur.

Geen minimum bestellingen geen verzendkosten.

Gebruik code:

vlenovi2020

 

 

 

© 2015 - 2020 VlenoVi | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel